28/02/08

Voigtlander Discontinued Items

The following Voigtländer's products are discontinued
  • COLOR-HELIAR 75mm F2.5 Silver
  • APO-LANTHAR 90mm F3.5 Silver
  • 50mm View Finder
  • 90mm View Finder
  • LENS HOOD LH-4 ( SHIFT TO LH-4N)
  • LENS HOOD LH-5 ( SHIFT TO LH-6)
  • LENS CASE VL-1,VL-2
  • LH-40S
  • ULTRON 28mm F1.9 Aspherical
  • COLOR-SKOPAR 50mm F2.5
  • COLOR-SKOPAR 35mm F2.5 P Type
  • Double Shoe Adapter A type
  • COLOR-SKOPAR 28mm F3.5
  • ULTRON 35mm F1.7 Aspherical
  • SUPER WIDE-HELIAR 15mm F4.5 SL Aspherical
  • APO-LANTHAR 90mm F3.5 SL Close Focus
  • APO-LANTHAR 180mm F4 SL Close Focus
  • F→L ADAPTER RING
  • SHOE BASE
  • SHOE ADAPTER
  • HOOD LH-75
  • STRAP ADAPTER
  • BOTTOM GRIP-A
  • BOTTOM GRIP-B
  • ULTRA-WIDE HELIAR 12mm F5.6 SL Aspherical
  • ULTRON 40mm F2 SL Aspherical
  • MACRO APO-LANTHAR 125mm F2.5 SL
  • HOOD LH-40 D
  • SNAPSHOT-SKOPAR 25mm F4
  • COLOR-HELLIAR 75mm F2.5 SL
  • BESSA-T
  • BESSA-R3A Black Body 
  • F→S/C Adapter Ring
  • Double Shoe Adapter B,C type
  • Bessaflex TM Black
  • Bessaflex TM Silver
  • BESSA R2S
  • SC SKOPAR 21mm F4
  • SC SKOPAR 25mm F4
  • SC SKOPAR 28mm F3.5
  • SC SKOPAR 35mm F2.5
  • S SKOPAR 50mm F2.5
  • S NOKTON 50mm F1.5 Aspherical
  • S APO-LANTHAR 85mm F-3.5
  • PROMINENT STANDARD LENS ADAPTER-RING FOR S MOUNT, C MOUNT

25/02/08

Design Award for Technical Lenses from Carl Zeiss

Optics for industrial applications from Carl Zeiss have received an award for their outstanding design: the Visionmes® technical lenses. The "iF Industrie Forum Design“ has honored the Visionmes lenses in this year’s iF Product Design Award.
Visionmes lenses are developed for measuring tasks in industry and feature telecentric optics. This means that the ray paths run parallel in the imaging system – an important requirement for highly precise measurements. This results in distortion-free image formation over the entire object field. Even shapes with unfavorable geometries can be exactly imaged without any need for software correction of the measured results.
A characteristic feature of the lenses is the conical shape of the tube, whose bright, matt metal surface impressively underscores the contouring. The design was created by the Henssler & Schultheiss design office in Schwäbisch Gmünd, Germany. “The primary element of the concept is its clear design vocabulary with exactly defined details” explains Martin Schultheiss, Managing Director of the design office. Therefore, the striking appearance of the Visionmes product family immediately echoes the high quality of the lenses.
Dr. Winfried Scherle, Vice President of the Camera Lens Division at Carl Zeiss, sees the award as a confirmation of the company’s strategy. “In product design we also devote our attention to details which the user may not consciously notice at first sight. In the VISIONMES lenses, however, the impressive design directly conveys the message that this is a long-lasting, high-quality product.”
www.carlzeiss.com
Photo: Telecentric Visionmes lenses from Carl Zeiss - (c) Carl Zeiss - All rights reserved

24/02/08

Sony Cyber Shot W300

Très haute résolution et boîtier en Titane pour le nouveau Cyber-shot DSC-W300

Cyber-shot DSC-W300
Voici l’appareil photo Cyber-shot série W le plus robuste qui soit. Le DSC-W300, compact et élégant, est doté d’un revêtement en Titane résistant aux rayures et environ 5 fois plus solide que l’aluminium. Outre son design hors du commun, le Cyber-shot DSC-W300 est un concentré des meilleures technologies de Sony en matière de photographie.

Une très haute résolution de 13,6 millions de pixels effectifs garantit un maximum de détails, même au format A3 et plus. La qualité de l’image est renforcée grâce à un capteur plus grand (1/1.7’’) et l’objectif Carl Zeiss Vario-Tessar avec zoom optique 3x.

Le DSC-W300 excelle dans les prises de vue dans des conditions de lumière difficile. La sensibilité maximale est renforcée pour atteindre le niveau de 3200 ISO. Associée à la fonction de réduction du bruit Clear RAW de Sony et au stabilisateur optique Super Steady Shot, elle permet au DSC-W300 de donner d’excellents résultats en basse lumière sans avoir besoin de trépied.
  • 13,6 millions de pixels effectifs
  • Boîtier en Titane anti-rayures et traces de doigt
  • Objectif Carl Zeiss Vario-Tessar avec zoom optique 3x
  • Détection automatique des visages et des sourires
  • Reconnaissance automatique des Scènes
  • Stabilisateur optique Super SteadyShot et Haute Sensibilité ISO 3200
  • Grand écran LCD de 2,7 pouces haute résolution
  • Sortie Haute Définition
Le mode Rafale EX, qui figure pour la première fois sur un Cyber-shot, permet des prises de vue super rapides allant jusqu’à 5 images par seconde. Idéal pour réussir des photos de sujets qui bougent très vite !
Épaulée par le processeur BIONZ ultra-réactif de Sony, la technologie de reconnaissance des visages permet d’identifier jusqu’à huit visages lors d’une prise de vue et d’adapter automatiquement la mise au point, l'exposition et la balance des blancs afin d’obtenir de superbes portraits en toute circonstance. Elle est complétée par la technologie de détection des sourires qui permet à l’appareil de déclencher automatiquement la photo lorsque le sujet sourit. 

Parfait pour les sujets en contre-jour et les prises de vue très contrastées qui peuvent s’avérer difficiles, l’optimisateur dynamique de plage (DRO) ajuste automatiquement l'exposition et le contraste, pour des photos plus vraies que nature. Le nouveau mode DRO Plus analyse individuellement chaque zone de l’image pour obtenir des résultats encore meilleurs en limitant le risque d’avoir des zones sur ou sous-exposées.

Le grand écran LCD de 2,7 pouces offre un contraste et une résolution extraordinaires (230 000 points) pour cadrer et visionner les photos, même lorsque vous vous trouvez à l’extérieur. Le viseur optique offre également une alternative au cadrage par l’écran LCD.Une sortie Haute Définition vous permet de profiter de vos souvenirs en grand format sur n’importe quel écran Full HD ou HD Ready. Les diaporamas HD peuvent ensuite être accompagnés d’un choix de musiques et d’effets visuels. Reliez le W300 à n’importe quel téléviseur BRAVIA compatible PhotoTV HD (via le câble disponible en option) pour obtenir une qualité et un niveau de détail encore plus incroyable.

Après la prise de vue, l’appareil est doté d’une gamme de fonctions de retouches intégrées, notamment un anti-yeux rouges ou des effets spéciaux. Voilà comment peaufiner ses photos facilement sans jamais recourir à un PC ni à un logiciel spécial !
Le DSC-W300 est incroyablement simple à utiliser, même pour les néophytes en photographie numérique. Grâce à la reconnaissance automatique et intelligente des scènes, vous n’aurez plus besoin de deviner le paramètre le plus adapté à votre appareil photo dans une variété de situations de prise de vue typiques. Les nouveaux utilisateurs apprécieront les explications qui apparaissent à l’écran et le mode de prise de vues facile, qui rend la photographie accessible sans pour autant sacrifier la qualité de l’image.

20/02/08

Hahnemuhle Prix Creative Impulse 2008

Hahnemühle Fine Art remporte deux prix du concours Creative Impulse du salon PaperWorld de Francfort
Les nouveaux papiers Bamboo et le projet de défense de l’environnement Green-Rooster sont les gagnants de ce concours international. Chaque année la foire internationale de Francfort, en coopération avec le magazine de loisirs créatifs HobbyArt, décerne le prix de l’innovation Creative Impulse.
Dans la catégorie « Produit Créatif », les papiers Bamboo 265 et Bamboo Digital 290 ont remporté le premier prix. Fière de sa longue tradition de manufacture de papier Beaux-Arts, Hahnemühle FineArt a élaboré un papier à base de fibres de Bambou. Bamboo 265 est utilisé pour toutes les techniques artistiques traditionnelles (dessin, aquarelle..). Bamboo 290 quant à lui est le premier papier Digital FineArt pour l’impression jet d’encre. Artistes traditionnels d’un côté, photographes et spécialistes de l’impression FineArt de l’autre, sont séduits par ces papiers au ton chaud et au toucher exceptionnellement soyeux. Dans la catégorie « Action Marketing », l’initiative environnementale de Hahnemühle Green-Rooster a également été primée. Ce projet a particulièrement séduit par l’originalité de son concept. En effet, Hahnemühle s’engage à verser une partie des bénéfices provenant des ventes de chaque produit Bamboo à un projet de défense de l’environnement. Les utilisateurs peuvent voter de manière active à la sélection de ces projets en votant sur le site http://www.green-rooster.com/, disponible en français.

15/02/08

Xaviera Simmons Driskell Prize 2008

 

The High Museum of Art announced Brooklyn-based artist Xaviera Simmons as the 2008 recipient of the David C. Driskell Prize. Named after the renowned African American artist and art scholar, the Driskell Prize recognizes a scholar or artist in the beginning or middle of his or her career whose work makes an original and important contribution to the field of African American art or art history. Simmons’ work combines 21st-century media and traditional art forms, encompassing photography, performance, video and installation. Xaviera Simmons will be awarded at the Driskell Prize Dinner in Atlanta on April 21, 2008, and will give a public lecture at the High in July 2008, in conjunction with the National Black Arts Festival.

 

Xaviera Simmons, Work In Progress: A New Era Americana, 2007Photo: © Xaviera Simmons, Work In Progress: A New Era Americana, 2007. Color photograph, produced in conjunction with The Queens Museum of Art. Courtesy of the artist and March Gallery.

“Innovation and exploration are key components of a Driskell Prize winner’s artistic practice,” said Michael E Shapiro, Nancy and Holcombe T. Green, Jr. Director of the High. “Xaviera Simmons’ work challenges existing ideas regarding history, community and art by allowing viewers and artists to participate in the environments she creates. We are pleased to honor Simmons’ fresh perspective in the field of African American art by awarding her this recognition.”

Xaviera Simmons thoroughly examines and engages a range of familiar topics, including landscape, history and community. In her newest photography series, titled “A New Era Americana,” she photographs passersby in front of pastoral backdrops on city streets, creating an uncertain and conflicted portrait. In works like these, Simmons uses visual cues to challenge the notion of a constructed identity.

Xaviera Simmons’ most acclaimed work is an installation piece commissioned in 2006 by Art in General for its storefront in New York City. Originally titled “How to Break Your Own Heart: Visitors Welcome,” the piece transformed the gallery’s project space into a “jazz salon.” This area featured felted floors, seating, a DJ booth, impromptu performances and a 24-hour video presentation. Simmons treated the walls with vintage jazz LP covers and scheduled musical performances, including her own DJ sets. Since its initial installation, “How to Break Your Own Heart” has tripled in size and traveled to the Contemporary Arts Museum in Houston, Texas, and the Zacheta National Art Gallery in Warsaw, Poland.

Born in 1974, Xaviera Simmons became a Cave Canem Poets Fellow in 2002 and received her Bachelor of Fine Arts in photography from Bard College in 2004. She completed a two-year actor-training conservatory program with Maggie Flanagan in 2005, as well as a studio residency with the Whitney Museum Independent Study Program in New York City. In 2007 Simmons was awarded a Jerome Foundation Travel and Study Grant and an “In the Public Realm” commission from The Public Art Fund. In 2008 Simmons will show works at March Gallery, New York City, and at the Bronx Museum of Art in “Street Art, Street Life.” She will also serve as an artist-in-residence at Platform Garanti in Istanbul, Turkey. She currently lives and works in Brooklyn, N.Y.

The selection process for the 2008 recipient of the Driskell Prize began with a call for nominations from a national pool of artists, curators, teachers, collectors and art historians. The final winner was chosen from these nominations by review-committee members Richard Powell, Professor of Art History at Duke University; Alvia Wardlaw, Curator of Contemporary Art at the Museum of Fine Art, Houston; Franklin Sirmans, Curator of Modern and Contemporary Art at The Menil Collection; and Jeffrey Grove, Wieland Family Curator of Modern and Contemporary Art at the High Museum of Art, Atlanta.

 

Past recipients include

2007 - scholar/curator Franklin Sirmans
2006 - artist Willie Cole
2005 - scholar Dr. Kellie Jones

 

The High Museum, Atlanta

14/02/08

Ilford Film Developper Ilfosol 3

HARMAN has announced plans to extend its popular range of ILFORD PHOTO black and white photochemistry products with a new developer. ILFOSOL 3 is due for official launch in February 2008 and is an enhanced formulation of the one-shot, general-purpose, liquid black and white film developer - ILFOSOL S.
The new developer is particularly suited for use with medium and slow speed films such as PAN F PLUS, FP4 PLUS and DELTA 100 PROFESSIONAL where it ensures a fine grain and optimal sharpness at full film speed. It is supplied as a concentrate in economical 500ml bottles and is diluted (typically at a ratio of 1:9) for one-shot use. However, for greater economy, ILFOSOL 3 can also be used with many films at a higher dilution of 1:14 with only a small trade off in image quality.
The introduction of ILFOSOL 3 is the latest in a long line of product launches by ILFORD PHOTO. Since the company was formed in 2005 out of the black and white side of the ILFORD business created by Alfred Harman in 1879, ILFORD PHOTO has reintroduced such well-respected photochemistry products as ID-11, Microphen and Perceptol powder film developers, and the ILFOTEC HC and ILFOTEC LC29 concentrated liquid film developers. At the same time, it has also developed a number of totally new products, including ILFORD Washaid, the ideal means of washing all fibre based papers and ILFORD HARMAN WARMTONE DEVELOPER.

05/02/08

Michael Cajero, Eric Firestone Gallery, Scottdale, AZ - We Need to Dream This All Again

Michael Cajero: We Need to Dream This All Again 
Eric Firestone Gallery, Scottdale, AZ 
February 7 - March 15, 2008 

MICHAEL CAJERO
Josephine, 2007 
Papier-mâché, 37h x 24w x 43d inches
© Michael Cajero, courtesy of Eric Firestone Gallery, Scottdale

Eric Firestone Gallery announces the exhibit Michael Cajero: We Need to Dream This All Again. The exhibit will survey the ceramics, drawings and papier-mâché installations by longtime Arizona artist Michael Cajero. Michael Cajero was born in Tucson, Arizona and remains one of Arizona’s most unique, prolific and critically acclaimed artists. For the past thirty years Michael Cajero has concentrated on furthering the Arte Povera and Process Art movements. With unbridled energy he summons his creations to life, directing them to act out universal dramas drawn from current events as well as the Mexican folktales that so impressed him in his youth.

Exotically patterned gift-wrap, brown corrugated cardboard, and shredded computer and document paper culled from waste receptacles are Michael Cajero’s primary medium. These cast-off materials, heightened with acrylic paint, become the flesh, hair and clothes that cover skeletons of thick, yet easily bendable aluminum wire. For several years the figures were ablaze in wild color and pattern when a concurrent and ongoing exploration of ceramics made Michael Cajero see that the carbon produced in the raku process could also be manipulated in his papier-mâché pieces. Black produced depth, defined breaks in color and movement, and emphasized mass; it helped create silhouettes and connected to his drawings like never before. Through color and papier-mâché, a time-tested craft borrowed from traditional Mexican folk artists, Michael Cajero is able to imbue his figures with great realism; his sculptures take on individual personas and are empowered by the artist to exhibit a full range of emotions. A sculpture’s personality, profession, or social standing is described by its visage, posture and the clothes they are given and how they wear them. Michael Cajero always modeled the everyday person, tapping into the traditions of artists who did the same, Bonnard, Degas and Rodin in particular. Michael Cajero gives a knowing nod to these artists in the way he uses mass, broken color and fragmented pattern to define shapes and set mood, and in how their almost autobiographical work conveys the artists' intimate understanding of the frailty, resilience and strength of their models and subjects. More impressive, perhaps, is how Michael Cajero’s sensitivity to his subject unveils his uneasiness concerning the world's current political, economic, religious, and social frictions. Michael Cajero's ragged figures, feral creatures and turbulent installations draw inspiration from ancient history, art history, folklore, literature, music, mythology, poetry and a concern for the human condition. Michael Cajero's works are powerful and magical performative creations, simultaneously baroque and surreal they captivate and puzzle, transporting all who enter his dark sculptural worlds into a profound sense of wonder and hope.

MICHAEL CAJERO was born in Tucson, AZ in 1947, he holds a BFA from the University of Arizona and an MFA in Painting, Sculpture and Art History from Kent State University. Cajero has been the recipient of Visual Arts Fellowships from the Tucson Pima Arts Council in 1994 and 2001 and a National Endowment for the Arts Fellowship in 1993-1994. Michael Cajero's papier-mâché works are in the permanent collection of the Tucson Museum of Art and the Phoenix Art Museum.

ERIC FIRESTONE GALLERY
4142 North Marshall Way, Scottsdale, Arizona 85251
www.ericfirestonegallery.com

04/02/08

Kyocera Mita FS-1100-N FS-1300D-DN

Kyocera Mita annonce quatre nouvelles imprimantes laser monochromes A4 28 ppm : FS-1100, FS-1100N, FS-1300D et FS-1300DN
Elles sont destinées à une utilisation personnelle ou partagée dans le cadre d’un petit groupe de travail. Elles ont été conçues pour une utilisation professionnelle et réunissent les fonctionnalités haut de gamme des imprimantes de la catégorie supérieure, de part la richesse de leur gestion papier, leur vitesse d’impression élevée, une résolution de 1200 x 1200 dpi, la puissance et les fonctionnalités de leur contrôleur.
En version standard les FS-1100 et FS-1300D se connectent en USB (2.0), alors qu’en version réseau FS-1100N et FS-1300DN, elles disposent en plus d’une interface intégrée de type Ethernet.
Les FS-1100 et FS-1100N bénéficient d’une excellente gestion papier. Un bac de 250 feuilles associé à un introducteur 1 feuille ainsi qu’un bac optionnel de 250 feuilles, qui permet de porter la capacité en entrée papier à 501 feuilles. Les FS-1300D et FS-1300DN disposent d’une gestion papier encore plus évoluée : un bac de 250 feuilles, un bac polyvalent de 50 feuilles et un module recto verso en standard. Grâce à l’ajout de 2 bacs papier supplémentaires de 250 feuilles, on obtient 4 sources papier et une capacité totale de 800 feuilles. Côté sortie papier, les quatre modèles peuvent réceptionner jusqu’à 250 feuilles, ce qui est exceptionnel pour des imprimantes de cette catégorie. On retrouve sur ces modèles la fiabilité Kyocera, assurée par des composants à longue durée de vie, issus de la technologie céramique. Le seul consommable qui doit être changé est le toner. Vous protégez ainsi de manière efficace l’environnement tout en réalisant des économies significatives sur vos budgets d’impression.
En effet, la technologie Ecosys dont elles sont dotées, leur permet de revendiquer le coût total de possession (TCO) le plus bas leur catégorie ainsi qu’un faible coût à la page : 1,37 cts d’€ pour les FS-1100/FS-1100N et 0,96 cts € pour les FS-1300D/FS-1300DN, à raison de 2 000 pages imprimées par mois sur une période de 36 mois (norme ISO/IEC19752).
Les FS-1100, FS-1100N, FS-1300D et FS-1300DN sont disponibles aux prix de 199 € HT, 319 € HT, 269 € HT et 389 € HT.

03/02/08

New York Photo Competition 2008

A new international, annual competition launched during the New York Photo Festival, the New York Photo Awards, will honor talented photographers from all over the world whose exceptional work "breaks new grounds visually, intellectually and aesthetically". Submissions will be accepted starting February 1, 2008 through April 14, 2008. The Awards will be announced in May during the inaugural edition of the festival. The New York Photo Awards ceremony is scheduled for the evening of Friday, May 16th 2008. All of the works of the Award Winners and Honorable Mentions will be presented on the big screen before a packed audience of industry luminaries. Sixteen major awards will be publicly presented to the Award Winners, and thirty-two artists will receive Honorable Mention certificates. All Award Winners and Honorable Mentions will enjoy visibility for their work. In addition to the New York Photo Awards ceremony, their work will be showcased on the New York Photo Awards and New York Photo Festival websites, and published in leading photo magazines. These artists are also automatically eligible for inclusion in a New York Photo Awards Annual by powerHouse Books. The Annual will be published in November 2008.
Submissions - Only works produced or published between December 1st, 2006 and January 31st, 2008 are eligible for submission. Please visit newyorkphotoawards.com for more information on how to submit.
Jury - The Chairwoman of the jury is Elisabeth Biondi (The New Yorker). The jury will include: Bill Hunt (Hasted HuntGallery), Jody Quon (New York Magazine), Benjamin Trigano (M + B Gallery), and Charlie Melcher (Melcher Media) from the New York Photo Festival Advisory Board, photographer Lauren Greenfield, Tim Barber (of tinyvices.com, and New York Photo Festival curator), and the festival's Founders and Co-chairmen: Frank Evers of VII Photo Agency and Daniel Power of powerHouse Books. A separate set of jurors from the multimedia industry will judge submissions in the Multimedia category, including the SnorriBros (famed Sprint commercial directors), Bjarke Myrthu (Magnum In Motion), Meredith Birkett (MSNBC) and Greg Clayman (MTV), as well as Lauren Greenfield, Frank Evers, and Daniel Power.
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02/02/08

New York Photo Festival

Founded by Daniel Power and Frank Evers, and a joint initiative of powerHouse Books and VII Photo Agency, the New York Photo Festival "will be the first international-level festival of photography to be based in the U.S" (press release). With the ambition of documenting the future of photography in all its forms, for the inaugural edition (May 14-18, 2008) this new annual event has selected a group of internationally-respected curators who will deliver their personal vision of the newest and most important trends in contemporary photography: Magnum photographer Martin Parr, The New York Times Magazine picture editor Kathy Ryan, Lesley A. Martin of the Aperture Foundation, and Tim Barber of tinyvices.com. In addition to the curated pavilions, the festival will offer visitors an extensive range of activities that will generate dialogue and buzz among all the communities of photo professionals, amateurs, students, and aficionados of art and culture: seminars, slide shows, book signings, photographic workshops, live performances and events, and a gallery row. The New York Photo Festival will be headquartered in the DUMBO area of Brooklyn.
New York Photo Festival - 37 Main Street - Brooklyn - NY 11201

01/02/08

Sony Reflex A300 et A350

La famille des reflex numériques Sony α s’agrandit, et accueille deux nouveaux venus : les reflex Alpha 300 et 350
  • Système de mise au point Quick Auto Focus Live View pour des images prises sur le vif en visant par l’écran.
  • Résolution jusqu’à 14,2 mégapixels effectifs et capteur CCD APS-C pour des performances visuelles remarquables.
  • Ecran LCD de 2,7 pouces inclinable pour des prises de vue en toute liberté
  • Système Super SteadyShot™ amélioré offrant des performances antitremblement permettant de baisser la vitesse d’obturation de 2,5 à 3,5 paliers avec tous les objectifs α Alpha
  • Sensibilité jusqu'à 3200 ISO avec réduction du bruit numérique en haute sensibilité pour des photos plus nettes même par faible éclairage.

A la réactivité du système de mise au point automatique Quick AF Live View permettant des prises de vue sur le vif, ils allient une très haute qualité d’image et des fonctions à la fois créatives et simples d’utilisation.

L’α350 intègre un tout nouveau capteur CDD de type APS-C de 14,2 mégapixels pour des images riches en détails et plus vraies que nature. Le modèle α300 [A300] est doté presque des mêmes caractéristiques (résolution de 10,2 mégapixels).

Ces deux nouveaux modèles viennent compléter la gamme α qui compte désormais quatre boîtiers aux caractéristiques uniques, faciles d’utilisation, allant du modèle d’entrée de gamme α200 [A200] au sophistiqué α700 [A700], qui ravira les amateurs confirmés et les semi-professionnels. La famille α compte également plus de 24 objectifs compatibles ainsi que des systèmes de flashes et d'autres accessoires.

Système de mise au point automatique Quick AF Live View...pour des prises de vue créatives à grande vitesse. Les modèles α350 et α300 sont les premiers appareils photo reflex numériques à se doter de la technologie Quick AF Live View. Exclusif à Sony, ce tout nouveau système combine le côté pratique de la prise de vue par l’écran avec la réactivité du système à détection de phase TTL ainsi que la prise en rafale rapide. Pour la première fois, le système Quick AF Live View parvient à dépasser les limites techniques qui empêchaient jusqu'ici la prise ultrarapide et le visionnage en mode de visée directe.

En outre, un capteur de mise au point automatique centrée 9 points permet un réglage plus rapide et plus précis aussi bien en mode visée directe qu'en mode viseur optique. Grâce à l'écran LCD de 2,7 pouces, les photographes de tous les niveaux pourront composer leurs clichés avec un plus grand confort et en toute liberté. Inclinable vers le haut jusqu'à 130 degrés et vers le bas jusqu'à 40 degrés, l'écran à angle variable permet au photographe de rester face à face avec son sujet. Les effets du compensateur d'exposition et de la balance des blancs peuvent être facilement visionnés en mode visée directe. Il est bien sûr également possible d'utiliser le viseur optique, lumineux et clair.

Une qualité d'image exceptionnelle - Le modèle α350 est doté du dernier-né des processeurs d'image BIONZ de Sony qui tire le meilleur des performances du capteur CCD haute résolution. Grâce au processeur BIONZ, le nouveau D-range Optimizer règle dynamiquement l'exposition, pour des ombres intenses et des détails tranchés même en pleine lumière. Grâce à l'amélioration de la reconnaissance des scènes à contre-jour, les résultats sont encore meilleurs, même pour les sujets problématiques.

La sensibilité maximale, qui atteint 3200 ISO, permet des prises de vue sans flash réussies dans des conditions de faible luminosité, même sans trépied. Un mode spécial de réduction du bruit pour les valeurs ISO élevées améliore encore la qualité des images même pour un réglage très sensible.

Le système de stabilisation Super SteadyShot™ intégré améliore les performances anti-tremblement lors des prises sans trépied avec tous les objectifs α. Un nouvel algorithme de contrôle porte la correction à un niveau compris entre 2,5 et 3,5 paliers, contre 2,0 – 3,5 paliers pour l’α100.

www.sony.com

Larry Clark, Los Angeles 2003 – 2006 at Simon Lee Gallery

 

Simon Lee Gallery presents an exhibition of new photographs by the renowned American photographer and filmmaker Larry Clark.

Los Angeles 2003-2006 reflects the artist's life-long interest in the subject of today's youth within a marginalized urban environment. In this particular body of work, we witness the physical transformation of Jonathan Velasquez throughout the period of his adolescent years. Jonathan, a teenager living in South Central Los Angeles whom the artist encountered by chance, inspired Clark to write and direct the film Wassup Rockers. In this obsessive four year photographic chronicle of Jonathan's life, we experience not so much the unfolding of a series of portraits but rather the weaving of the subject's personal life within the context of a particular social milieu common to so many of today's urban youth subcultures.

Building upon Larry's previous photographic accomplishments beginning with Tulsa, Teenage Lust, 1992, the Perfect Childhood, punk Picasso, and in film with Kids, Bully, Ken Park and Wassup Rockers this series of photographs further probes with equal intensity and unabashed honesty the often subtle, often glaring changes that all youth, and in particular Jonathan, go through in their teenage years. The close-up shots, the fulllength frontal views, the groupings of Jonathan with his friends all combine to portray the vulnerability as well as the subjects’ expressions of newfound individuality, vitality and independence of life style. The large scale pigment prints reflect a departure for Clark from the more spare and documentary sensibility that characterize his earlier work, and in so doing allow for a more tender and evocative exploration of his subject.

Exhibition catalogue: A monographic publication featuring the entire series of photographs accompany the exhibition.

 

Related post : Larry Clark, Tulsa and Teenage Lust – Simon Lee Gallery

 

updated 2009